Sanat Dünyamız 141 Sürrealizmden Kalan İzler %17 indirimli Kollektif

Sanat Dünyamız 141 Sürrealizmden Kalan İzler

ISBN
97713002740141
Yazar
Yayıncı
Sayfa Sayısı
141
Sürrealizm’den kalan izler dosyası yanı sıra fragMENtaTION 14: Rinko Kawauchi’nin projesi Murat Germen ile söyleşi, Sanatçı İnisiyatifleri Torun, 5533 Komşular sergisi ve dahası bu sayıda.. Derginin editörü Mine Haydaroğlu ile bu ve Yazının devamı...
15,00 TL
%
30
İndirimli
10,50 TL Kazancınız: 4,50TL
Satışta değil
Telefon Kodu : 517469
 

Ürün Özellikleri

Sürrealizm’den kalan izler dosyası yanı sıra fragMENtaTION 14: Rinko Kawauchi’nin projesi Murat Germen ile söyleşi, Sanatçı İnisiyatifleri Torun, 5533 Komşular sergisi ve dahası bu sayıda..

Derginin editörü Mine Haydaroğlu ile bu ve bir önceki sayıdaki Sürrealizm dosyasının eş- editörü Necmi Sönmez şunları yazdılar:
Mine Haydaroğlu: Sürrealizm’in sanat tarihindeki yeri tartışılmaz. Ardında bıraktığı izler, sanatın dışında -sanatçı olsun olmasın- kişisel hayatlarla teması ve ilişkileri çok çeşitli. Geçen sayıda ‘Dünden Bugüne Sürrealizm’ başlığıyla hazırladığımız dosyanın bu ikinci ve son bölümünde gerçeküstücü serüvenin bazı yollarını takip ettik.
Necmi sönmez: Gerçeküstücü Manifesto’nun 90. yayınlanış yılı nedeniyle hazırlanan Sürrealizm dosyasının ikinci bölümü, birbiri ardına gelişen sürprizlerle şekillendi. Hazırlıklarımız sırasında farkına vardık ki, kitaplığımızda, belleğimizde tahmin edemeyeceğimiz kadar gerçeküstücü yaratıcılara ait izler var. Bunların hangisini, nasıl takip edebilirdik? Giorgio de Chirico’yu büyüteç altına almamızın nedeni, onun Scuola Metafisica akımını şekillendirdiği erken dönem çalışmalarında yakaladığı olağanüstü anlatım gücüydü. Yaşamını Atina’da sürdüren dostumuz Paolo Colombo sayesinde De Chirico’nun pek bilinmeyen ressam kardeşi Alberto Savinio’ya yakınlaşmamız mümkün oldu. Aynı yolda ama farklı isimler ve kimliklerle sanat mücadelesini sürdüren iki kardeşin serüveni, tahmin etmediğimiz şekilde ikinci dosyanın omurgasına oturdu. Roma, Atina ve İstanbul kentleri etrafında iz sürerken Nazan İpşiroğlu’nun da De Chirico’nun ünlü İspanyol merdivenleri kenarındaki atölyesini ziyaret ettiğini hatırladık. Bu sayede De Chirico’nun Türkiye’de tek özgün resmi belirdi ufkumuzda. Rotamız İstanbul’a yöneldiğinde ise, ister istemez, çoğu kez, başlı başına bir akım olarak da değerlendirilen A dergisi’ni hatırladık. Gerçeküstücü metinlerin ilk kez Türkçe çevirilerinin yayımlandığı bu dergi, kısa süren yayın yaşamına rağmen, önemli bir bellek

Boyutlar

22x28

Kağıt Tipi

1.Hamur

Kullanıcı Yorumları

Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
3D Güvenli Alış Veriş
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,50   
10,50   
×
Kapat